نقاشی ساختمان با رنگ روغنی

نقاشی ساختمان با رنگ روغنی

نقاشی ساختمان با رنگ روغنی در تیم دیوار

زمانی که تصمیم به رنگ آمیزی ساختمان می گیرید انتخاب رنگ مناسب یکی از دغدغه های اصلی شما خواهد بود. در حال حاضر رنگ های متنوع و با کیفیتی در بازار موجود می باشد که دارای قابلیت های ویژه ای هستند و با استقبال زیادی نیز مواجهه شده اند. اما رنگ روغنی یکی از رنگ های آشنا و اصیل در نقاشی ساختمان است که با گذشت سال ها و روی کار آمدن رنگ های جدید, همچنان طرفداران خود را حفظ کرده و  هیچ رنگی هنوز نتوانسته قابلیت های رنگ روغن را زیر سوال ببرد.

در ادامه به مزایا و معایب رنگ روغن و کاربردهای آن در نقاشی ساختمان می پردازیم. با نقاشی ساختمان دیوار همراه باشید.

جهت دریافت مشاوره رایگان و سفارش نقاشی ساختمان با ما تماس بگیرید

مزایای رنگ روغنی

هر چند رنگ روغنی مانند گذشته روی بورس نیست و با روی کار آمدن رنگ های دیگر استفاده از این رنگ کمتر شده است اما هنوز هم در اغلب شهرستان ها و حتی کلان شهرها افراد همچنان رنگ روغن را بعنوان گزینه اول در نظر می گیرند. این رنگ اگر چه معایبی دارد اما بازهم بطور کلی در نقاشی ساختمان کنار گذاشته نشده است. اولین و مهم ترین ویژگی رنگ روغن ضدآب بودن آن است. دلیل اینکه هنوز هم در نقاشی ساختمان کاربرد دارد همین ویژگی است. رنگ روغن به دلیل اینکه بر پایه حلال نفتی است و در ترکیب آن از روغن استفاده می شود، در آب حل نمی شود و صد در صد قابل شستشو می باشد. همین ویژگی کافی است که این رنگ محبوبیت خود را از دست ندهد و از معایبش چشم پوشی شود.

رنگ روغن به دلیل عایق بودن  نسبت به آب  برای رنگ آمیزی درب های چوبی و فلزی، پنجره و نرده ها و چار چوب ها بسیار مناسب است و هنگامی که بر روی  این سطوح استفاده می شود مانند یک لایه محافظ عمل کرده و از پوسیدگی و زنگ زدگی فلزات جلوگیری می کند. یکی دیگر از ویژگی های رنگ روغنی پوشش دهی بالای این رنگ است و می توان با مقدار رنگ کمتری حجم بالایی را رنگ آمیزی کرد. یکی دیگر از مزایای رنگ روغن  که لازم است به آن اشاره شود، این است که در مواجهه با آسیب های خارجی مانند حرارت  کمترین آسیب را می بیند و دوام خوبی در برابر ترک خوردگی و جذب آلودگی دارد. رنگ روغن دارای خاصیت میکروب کشی و ضدعفونی کننده نیز می باشد.

 

معایب رنگ روغنی

رنگ روغن مانند سایر رنگ ها در کنار ویژگی های خوبی که دارد، دارای معایبی هم می باشد. از جمله اینکه اجرای رنگ روغن نسبت به رنگ های پلاستیک و اکرولیک زمان طولانی تری را می طلبد. این رنگ در چندین مرحله اجرا می شود که فاصله بین هر مرحله باید ۲۴ ساعت باشد. بنابراین اگر قصد دارید از رنگ روغن برای نقاشی ساختمان استفاده کنید باید فصول گرم سال را انتخاب کرده و تا اجرای کامل آن کمی صبور باشید. رنگ روغن به دلیل اینکه بر پایه حلال نفتی است بوی تند و نامطبوعی دارد و قرار گرفتن پر معرض این بو برای افراد مضر است. این بو تا مدتی بعد از زمان اجرا نیز ماندگار است و سپس از بین می رود. اگر فصول گرم سال را برای رنگ آمیزی ساختمان با رنگ روغن انتخاب کنید، با باز گذاشتن درب و پنحره ها، زودتر می توانید از شربوی نا مطلوع این رنگ خلاص شوید. یکی دیگر از معایب این رنگ عدم سازگاری با محیط زیست می باشد.

 

انواع رنگ روغنی نقاشی ساختمان

رنگ روغنی در سه نوع رنگ روغن براق، رنگ روغن نیمه براق و رنگ روغن مات در بازار موجود می باشد که هر کدام از این رنگ ها کاربردهای متفاوتی دارند.

  1. رنگ روغنی براق

پوشش دهی بالا یکی از ویژگی های خوب رنگ روغن براق محسوب می شود، بنابراین با حجم کم، میتوان  سطح بزرگی رو رنگ آمیزی کرد. این رنگ برای ساختن بتونه هم کاربرد دارد. رنگ های روغنی براق برای رنگ آمیزی پنجره ها و چارچوب درب ها و سایر وسایل فلزی استفاده میشود اما به دلیل اینکه نور را زیاد منعکس میکند برای سقف و دیوار ها استفاده نمی شود. زیرا براق بودن این رنگ سبب انعکاس نور می شود و موج ها و ناهمواری های دیوار و سقف را نمایان می سازد و حس ناخوشایندی را در فضا انتشار می دهد.

رنگ روغنی براق نسبت به رنگ های مات خیلی راحت تر تمیز میشود و ماندگاری بیشتری دارد. به طور کلی رنگ های براق، از نظر بهداشتی نسبت به رنگ های مات، بهترند. به همین دلیل اغلب در سرویس های بهداشتی و آشپزخانه ها از رنگ روغن براق استفاده می کنند زیرا شستشو ی آن خیلی سریع انجام می شود

  1. رنگ روغنی نیمه‌ براق

رنگ های روغنی نیمه براق از ترکیب رنگ روغنی براق و مات با نسبت های مشخص ساخته میشوند. میتوانید براساس مقدار درخشش یا مات بودنی که انتظار دارید، از نقاش ساختمان بخواهید تا این نسبت را تغییر دهد و رنگی با مقدار درخشندگی دلخواه ایجاد کند. از رنگ روغن نیمه براق می توان برای رنگ آمیزی دیوار ها استفاده کرد. چون هم دارای مقدار درخشندگی مناسب تری نسبت به انواع براق و مات بوده و هم ایرادات دیوار را کمتر از رنگ روغن براق نشان می دهد. این رنگ مانند رنگ روغن براق، قابلیت شستشوی کامل را دارد ولی تمیز کردنش از رنگ روغنی براق کمی  سخت تر است.

  1. رنگ روغنی مات

رنگ روغنی مات نسبت به رنگ روغنی براق قیمت کمتری دارد. بعلاوه نسبت به رنگ های روغنی براق، ناهمواری ها و ایراد های دیوارها  را کمتر نشان میدهد. رنگ روغن مات را اگر بدون ترکیب با رنگ روغن براق بخواهیم اجرا کنیم، بسیار دشوار و زمان بر خواهد بود. رنگ روغن مات نسبت به رنگ روغن براق و نیمه براق قابلیت شستشوی کمتری دارد و بهتر است برای مکان هایی که کمتر در معرض آلودگی هستند استفاده کنید تا نیاز به شستشو مکرر نداشته باشد. این رنگ نسبت به رنگ روغن براق پوشش دهی کمتری دارد.

رنگ آمیزی منزل

روش اجرای رنگ روغن در نقاشی ساختمان

 رنگ روغن را می توان با کمک قلم مو، غلطک یا پیستوله بر روی سطوح  انجام داد که در این میان، نقاشی با غلطک بهتر است، چرا که اثر زیادی از خود بر جای نمی گذارد و سطح یکدست تری ایجاد می کند. به طور کلی، هر کیلو رنگ ۴ متر مربع  را پوشش می دهد. برای اجرای رنگ روغن ابتدا باید روغن زیر کار به کار برده شود، سپس با بتونه کاری و کشیدن سمباده، سطح دیوار یکدست و هموار شده و نهایتا نقاشی انجام شود. استادکاران نقاشی دیوار گل محمدی شما را در انتخاب رنگ روغن مناسب برای نقاشی ساختمان راهنمایی می کنند و کار رنگ آمیزی را بصورت حرفه ای و در مدت زمان کوتاهی به اتمام می رسانند.

 

 

رنگ آمیزی ساختمان با رنگ روغنی

اگر تصمیم دارید که اتاق های خانه یا محل کارتان را با رنگ روغنی رنگ آمیزی کنید توصیه می کنیم اگر تجربه کافی در این زمینه ندارید حتما از نقاشان حرفه ای کمک بگیرید. زیرا اجرای رنگ روغن دارای چندین مرحله است که باید بدرستی انجام شود. چنانچه کار به طور صحیح انجام نشود و رنگ بدرستی مخلوط نشود زمان و پول زیادی را ممکن است از دست بدهید. در این زمینه به شما استادکاران نقاشی دیوارگل محمدی را معرفی می کنیم زیرا تمام مراحل کار را کامل و حرفه ای اجرا می کنند و با تجربه بالای خود شما را در انتخاب انواع رنگ های مناسب راهنمایی می کنند.

 

مراحل اجرای رنگ روغن در تیم نقاشی دیوار گل محمدی

قبل از هر اقدامی برای رنگ آمیزی دیوارها, باید ابتدا زیرسازی انجام شود. برای زیرسازی در نقاشی ساختمان از روغن الیف مخصوص بتونه و روغن زیرسازی برای اجرا بر روی گچ استفاده می شود. استفاده از روغن الیف باعث می شود تا رنگ کمتری مصرف شود و قلم مو براحتی بر روی سطح حرکت کند.بعد از اینکه روغن کاری به اتمام رسید با استفاده از بتونه فرو رفتگی ها و درزهای دیوار باید بتونه کاری شوند و بعد از آن سمباده کشی انجام می شود. لازم است که دیوارها در دو جهت چپ و راست بتونه کاری شوندتا ناهمواری های روی دیوار برطرف شود و برای مرحله اولیه رنگ آمیزی , یعنی آستر زدن آماده شود.

آستری می تواند از رنگ اصلی و یا رنگ مخصوص آستری باشد. اجرای صحیح آستری بسیار مهم است  چون زیر بنای رنگ را تشکیل می دهد و باعث می شود رنگ نهایی درخشش و یکنواختی اجرا شود. بعد از آستر زدن نوبت اجرای لکه گیری است که با گرفتن موج هاو ناهمواری های  به جا مانده از گچ کاری برطرف می شود. سپس آستر دوم بر روی سطح باید اجرا شود که بعد از خشک شدن نوبت اجرای رنگ نهایی و یا همان رنگ رویه خواهد بود. بعد از اجرای هر یک از مراحل ذکر شده لازم است ۲۴ ساعت وقفه ایجاد شود تا رنگ و آستر کاملا خشک شود.

انجام زیرسازی درست در کیفیت کار تاثیر مستقیمی دارد.اگر بعد از اجرای تمام این مراحل تیرگی  و یا لکه هایی بر روی سطح مشاهده کردید باید رنگ نهایی مجددا تکرار شود تا به سطحی کاملا یکدست و صیقلی برسیم. البته این مراحل برای دیوارهایی اجرا می شود که پوشش قبلی آن ها رنگ روغن بوده, اما اگر دیوار گچی باشد ابتدا باید روغن الیف یا پرایمر نقاشی به دیوار زده شود و سپس روی روغن الیف آستر زده و باقی مراحل ذکر شده اجرا شود.

 

نقاشی درب و پنجره ساختمان با رنگ روغن

برای درب و پنجره ها, نرده ها و سایر سطوح فلزی و یا چوبی بهترین رنگ, رنگ روغن است. برای رنگ آمیزی درب و پنجره ها و سایر سطوح فلزی قبل از رنگ آمیزی حتما باید از ضد زنگ استفاده کرد و سپس رنگ اصلی اجرا شود. رنگ آمیزی درب و پنجره با رنگ آمیزی دیوار ها بسیار تفاوت دارد. چون سطح کار کمتر است و از قلم مو کوچک استفاده می شود, همینطور برای درب و پنجره ها معمولا از دو یا چند رنگ متفاوت استفاده می شود بنابراین  باید مراقب حرکت دست ها بود و به آرامی و با دقت به اجرای رنگ پرداخت زیرا کمی بی احتیاطی باعث در هم آمیختگی رنگ ها می شود. برای اینکه از شره مردن رنگ هنگام رنگ آمیزی جلوگیری شود بهتر است درها را از چارچوب جدا کرده و بر روی زمین قرار گیرد تا سریعتر و تمیزتر کار به اتمام برسد. توصیه می شود رنگی که برای قاب و یا چارچوب در انتخاب می کنید از رنگ بدنه تیره تر باشد تا زیبایی کار بیشتر جلوه کند.

نقاشی ساختمان هرچند ساده بنظر می رسد اما ظرافت ها و پیچیدگی هایی دارد که فقط یک فرد با تجربه و ماهر می تواند ظرافت ها را رعایت کند. استادکاران ما در تیم نقاشی ساختمان گل محمدی خدمات نقاشی ساختمان را با بهترین کیفیت اجرا و تضمین شده به متقاضیان ارائه می دهند و شما را به بازدید از نمونه کارهای اجرا شده خود دعوت می کنند.

جهت دریافت مشاوره رایگان و سفارش نقاشی ساختمان با ما تماس بگیرید

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 4.8]
Go to Top