نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک

نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک

نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک

نقاشی ساختمان در تهران با رنگ های پلاستیک می تواند جلوه زیبایی به ساختمان شما بدهد. البته باید به این نکته نیز توجه کنید که نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک، ویژگی ها، مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد، بنابراین بهتر است قبل از انتخاب این رنگ کاملاً با آن آشنا شوید.

ما در ادامه این مطلب به بررسی این رنگ ساختمانی می‌ پردازیم تا شما عزیزان بتوانید انتخاب مطمئن تری داشته باشید. یکی از موسساتی که در نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک همیشه پیشتاز بوده، شرکت نقاشی ساختمان دیوار می باشد.

جهت دریافت مشاوره رایگان و سفارش نقاشی ساختمان با ما تماس بگیرید

رنگ پلاستیک

رنگ پلاستیک بر پایه آب است و در دو نوع نیمه پلاستیک و تمام پلاستیک در بازار موجود می باشد. این نوع رنگ غلظت بالایی دارد، به این صورت که برای حل شدن آن با آب، حدوداً به دو ساعت زمان احتیاج دارید. معمولاً برای هر ۱۰ کیلوگرم از رنگ پلاستیک، از شش کیلو آب برای رقیق کردن آن استفاده می کنند. در عملیات نقاشی ساختمان در تهران با رنگ پلاستیک، هیچ نوع دور ریزی وجود ندارد و کاملا همه آن قابل استفاده می باشد. عمر مفید رنگ های پلاستیک نیز نسبت به رنگ های دیگر کمتر است. بنابراین باید هر چند سال یک بار تجدید شود. رنگ های پلاستیک با کیفیت و استاندارد، تا حدودی در برابر شست و شو مقاوم هستند.

 

مزایای رنگ پلاستیک

  • قدرت پوشش دهی زیاد
  • سرعت اجرای بالا
  • عدم ایجاد بوی نامطبوع
  • مناسب برای محیط های کم تردد
  • هزینه مقرون به صرفه
  • مناسب برای فضا های داخلی ساختمان
  • سهولت اجرا سازگار با محیط زیست
  • از بین بردن ایرادات گچ کاری به دلیل مات بودن رنگ

معایب رنگ های پلاستیک

  • ماندگاری پایین نسبت به بقیه رنگ ها
  • جذب کردن آب با گذشت زمان
  • تغییر رنگ با تابش مستقیم نور خورشید روی آن
  • عدم مقاومت در برابر رطوبت
  • غیر قابل استفاده بر روی صورت سطوح فلزی مانند در و پنجره و نرده

با توجه به مزایا و معایبی که در رابطه با این رنگ گفته شد می توانیم بگوییم نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک گزینه ای مناسب، برای افرادی می باشد که قصد دارد فرآیند رنگ آمیزی را با سرعت بیشتری انجام دهند. همچنین استفاده از این رنگ برای افرادی که مبتلا به بیماری‌ های تنفسی هستند توصیه می شود زیرا هیچ بوی زننده ای ندارد و موجب آزار آن ها نیز نمی شود. نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک به دلیل این که هزینه پایین تری نیز نسبت به بقیه رنگ ها دارد مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است.

 

انواع رنگ های پلاستیک

تمام پلاستیک: این نوع رنگ تقریبا در برابر رطوبت و آب مقاوم است و در صورت ایجاد لک و کثیفی روی سطح آن می توان با یک دستمال مرطوب، آن را شست و شو داد. این رنگ ها از لحاظ کیفیت و ویژگی‌ هایی که دارند، بیشتر به رنگ های اکریلیک شبیه هستند. البته باید توجه داشته باشید که رنگ های تمام پلاستیک به سختی در بازار یافت می شوند.

نیمه پلاستیک: رنگ های نیمه پلاستیک کاربری بیشتری نسبت به رنگ های تمام پلاستیک دارند و به راحتی و با قیمتی مناسب در بازار یافت می‌ شوند. البته توجه داشته باشید که این رنگ مقاومت چندانی در برابر رطوبت ندارد، بنابراین قابل شست و شو نیست.

مراحل اجرای رنگ پلاستیک

  • ابتدا باید سطح زیر کار را آماده سازی کنید به این صورت که ترک ‌ها و شیار ها را با گچ یا بتونه بپوشانید. برای این کار می توانید از کاردک نیز برای لکه گیری سطح مورد نظرتان استفاده کنید.
  • برای جلوه بهتر و پوشانندگی بیشتر می توانید قبل از عملیات نقاشی از یک لایه پرایمر و آستری رنگ استفاده کنید.
  • رنگ را با مقدار معینی از آب رقیق نموده و سپس به وسیله قلم مو و غلطک و یا پیستوله سطح مورد نظرتان را رنگ آمیزی کنید.

موارد استفاده از رنگ پلاستیک

اگر شما می خواهید از روش نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک استفاده کنید، بهتر است مکان هایی را انتخاب نمائید که کمتر در معرض آلودگی و کثیفی قرار می گیرند، چرا که این نوع رنگ قابلیت شست و شو ندارد. سقف ها می توانند یک مکان مناسب برای استفاده از این رنگ باشند. زیرا درصد کثیف شدن آن ها نسبت به مکان های دیگر کمتر است و به همین دلیل نیازی نیست که شما از رنگ های پر هزینه روغنی یا اکریلیک برای این قسمت استفاده کنید. از رنگ های پلاستیک برای رنگ آمیزی دیوارها نیز استفاده می شود اما شرکت نقاشی ساختمان دیوار در این باره توصیه می‌ کند خانواده هایی که فرزند کوچک دارند ترجیحا از این رنگ استفاده نکنند زیرا احتمال کثیف شدن دیوار در این خانواده ها بیشتر است.

کارایی دیگر رنگ های پلاستیک این است که می‌ توان از آن ها به عنوان آستری کار هم استفاده نمود چرا که پس از رنگ ‌آمیزی جلوه بهتری به سطح رنگ آمیزی شده می بخشند. در بعضی از ساختمان های مدرن و شیک هم از این نوع رنگ به دلیل زیبایی قابل توجهی که دارد استفاده می‌ کنند و پس از گذشت مدت زمان کوتاهی اگر خواهان تغییر در دکوراسیون داخلی خود باشند، می توانند به راحتی آن رنگ را تغییر داده و روحی تازه و نو در فضای خانه خود ایجاد کنند. از رنگ های پلاستیک می توانید در انواع کابینت، اپن آشپزخانه و اجزای دیگری مثل دستگیره کابینت، کمد دیواری و غیره استفاده نمائید.

اگر شما در زمینه رنگ آمیزی ساختمان با رنگ پلاستیک نیاز به راهنمایی دارید، بهتر است از مشاوره ها و راهنمایی های مفید متخصصان شرکت نقاشی ساختمان دیوار بهره ببرید.

نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک

ابزار مورد استفاده در نقاشی ساختمان

رنگ مرغوب و با کیفیت، ماده رنگ، بتونه، غلطک، انواع قلمو، پیستوله، صافی رنگ، سنباده شرکت نقاشی ساختمان دیوار در فرایند نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک، توصیه می کند تا خرید ابزار و لوازم نقاشی را به عهده خود نقاش بگذارید چرا که استفاده از ابزار و رنگ های بی کیفیت می تواند تاثیر بدی در خروجی نهایی کار شما داشته باشد.

نکات قابل توجه هنگام تهیه رنگ پلاستیک

  • قبل از هر چیزی باید حتما مطمئن شوید که رنگ انتخابی شما کاملاً مطابق با استاندارد های بین المللی و نوع درجه ۱ آن باشد.
  • رنگ انتخابی شما باید کاملاً شفاف و بدون کپک، پوسته سطحی و مواد خارجی باشد.
  • معمولاً بالای سطح رنگ یک لایه جداگانه از رنگ تشکیل می شود که عمق این لایه نباید بیشتر از ۵ درصد عمق کل رنگ موجود در ظرف باشد.
  • همچنین برچسب ها و نوشته های روی ظرف رنگ باید خوانا و درست باشد.
  • بسته بندی رنگ پلاستیک باید به گونه‌ ای صورت گیرد که از ریزش و آلودگی محتویات داخلی آن جلوگیری کند.

 

قبل از شروع رنگ آمیزی چه باید بکنیم

اگر می خواهید از رنگ های پلاستیک برای رنگ آمیزی سقف منزل خود استفاده نمائید باید تمام وسیله های موجود در اتاق را خارج کنید، یا برای جلوگیری از کثیف شدن آن ها، یک پارچه ضخیم و یا پلاستیک روی وسیله ها بکشید تا رنگ روی آن ها پاشیده نشود. چرا که در صورت رنگی شدن وسایل باید یک هزینه جداگانه برای تمیز کردن آن ها متحمل شوید. اما اگر می‌ خواهید عملیات نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک را روی سطح دیوار های منزل خود انجام دهید، باید کلید ها و پریز های روی دیوار ها را باز کنید تا رنگی نشوند. اما اگر حال و حوصله این کار را ندارید، شرکت نقاشی ساختمان دیوار به شما عزیزان توصیه می‌ کند تا با روزنامه یا چسب روی کلید و پریز ها را بپوشانید. در صورتی که می خواهید از چسب برای این کار استفاده کنید، باید منتظر بمانید تا رنگ کاملاً خشک شود. زیرا اگر رنگ تازه باشد ممکن است با کنده شدن چسب، رنگ هم از روی سطح دیوار برداشته شود. بنابراین پس از اطمینان کامل از خشک شدن سطح رنگ می توانید به آرامی چسب را از روی آن جدا کنید.

نکات قابل توجه در رنگ آمیزی ساختمان با رنگ پلاستیک

  • برای نگهداری از رنگ های پلاستیک باید آن ها را در دمای بین ۵ تا ۳۵ درجه سانتیگراد و دور از دسترس رطوبت و تابش مستقیم نور خورشید قرار دهید، چرا که رنگ انتخابی شما باید در یک بازه دمایی نرمال نگهداری شده تا دچار یخ زدگی نشود.
  • در نقاشی ساختمان با رنگ پلاستیک مدت زمان خشک شدن اولیه این رنگ ۲۴ ساعت و خشک شدن کامل آن ۷ روز می باشد .
  • توجه داشته باشید که اگر رنگ به جایی مالیده شد قبل از خشک شدن می توانید با یک دستمال خیس آن را پاک کنید.
  • اگر سطح زیر کار بی کیفیت و یا گچ مرده باشد احتمال اینکه پس از رنگ آمیزی با رنگ پلاستیک سطح رنگ پوسته پوسته شود زیاد است.
  • بهتر است برای رنگ کردن دیوار از رنگ های کرم و یا استخوانی استفاده نموده و برای رنگ کردن سقف ها از کمی لاجورد برای نمای بیشتر استفاده کنید. توجه داشته باشید که برای این کار ابتدا باید لاجورد را در مقداری آب حل نموده و سپس به رنگ اصلی اضافه کنید.
  • عملیات رنگ آمیزی ساختمان با رنگ پلاستیک اگر به وسیله قلم مو صورت گیرد، رد قلم مو پس از خشک شدن روی سطح کار باقی می ماند. بنابراین استاد کاران شرکت نقاشی ساختمان دیوار توصیه می کنند از غلتک و یا پیستوله برای رنگ آمیزی سطح مورد نظر تان استفاده کنید چرا که یک حالت مخملی و زیبا به سطح کار شما می بخشند.
  • نقاشی ساختمان در تهران به مدیریت محسن گل محمدی

رعایت این نکات اهمیت زیادی در کیفیت رنگ آمیزی دارد و گاهی نادیده گرفتن یک نکته می تواند از کیفیت کار شما بکاهد و جلوه بدی به سطح رنگ آمیزی شده بدهد. بنابراین باید از متخصصان و استاد کاران حرفه ‌ای در زمینه نقاشی ساختمان کمک بخواهید. نقاشان و استاد کاران کار بلد و حرفه ای شرکت نقاشی ساختمان دیوار با سابقه درخشانی که دارند، می‌ توانند در کمترین زمان ممکن، یک رنگ آمیزی با کیفیت و تمیز را به شما عزیزان ارائه دهند.

جهت دریافت مشاوره رایگان و سفارش نقاشی ساختمان با ما تماس بگیرید

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
Go to Top