نقاشی و رنگ آمیزی آشپزخانه

از نقاشی و رنگ آمیزی آشپزخانه چه می دانید؟

یکی از بحث هایی که در گذشته خیلی مطرح نبود اما امروزه در طراحی و جذابیت خانه، نقش بزرگی دارد، نقاشی و رنگ آمیزی آشپزخانه است.

در گذشته در بسیاری از خانه ها و منزل ها، همه قسمت های خانه، رنگ سفید داشتند و طراحی خاصی برای بخشی از خانه در نظر گرفته نمی شد.

اما امروزه، ایده ها و طراحی های جالب مدرن برای قسمت های مختلف خانه به وجود آمده اند که مورد استقبال مردم قرار گرفته اند.

تا به حال از خود پرسیده اید که از طراحی و نقاشی آشپزخانه چه می دانید؟

نقاشی و رنگ آمیزی آشپزخانه به طرق مختلف می تواند انجام شود. اگر پذیرایی، حال، اتاق خواب ها و سایر قسمت های خانه شما دارای رنگ های تیره ای مثل مشکی، طوسی، سورمه ای و … هستند و به طور کلی شما از تماشای رنگ های تیره لذت می برید، بهترین گزینه برای طراحی آشپزخانه شما، استفاده از یکی از این رنگ ها و یا ترکیبی از این رنگ ها است.

می توانید به عنوان مثال، رنگ دیوار های این قسمت را مشکی انتخاب کنید و برای رنگ آمیزی کابینت آشپزخانه از رنگ طوسی استفاده کنید.

اتفاقا بعضی از طراحان مدرن، اعتقاد دارند، که استفاده از این گونه رنگ ها سبب می شود تا سبک آشپزخانه شما امروزی تر شود.

ممکن است شما  با وجود رنگ های تیره دلتان بگیرد و علاقه به استفاده از رنگ های لایت و روشن داشته باشید.

 

طراحی های زیبایی برای این گونه سلیقه ها نیز موجود است. می توانید از رنگ های شیری، کرمی و سفید به همراه طراح های ملایم استفاده کنید.

دیوار آشپزخانه ای را در نظر بگیرید که رنگ زمینه سفید دارد و یک فنجان قهوه کرمی رنگ روی آن خودنمایی می کند؛ بی نظیر است!

رنگ های جیغ و شلوغ مثل قرمز، زرشکی، نارنجی و … مناسب افرادی است که در همه جا به دنبال هیجان و انرژی زیاد هستند حتی در نقاشی و رنگ آمیزی آشپزخانه.

بعضی ها هم با روحیه آرام و ملایمی که دارند، نقاشی و رنگ آمیزی آشپزخانه را نیز دوست دارند با رنگ هایی مثل آبی دریایی، آبی فیروزه ای و سبز پسته ای و … تکمیل کنند که با هر بار وارد شدن به آشپزخانه، آرامشی خلسه آور به آن ها تزریق شود.

نقاشی و رنگ آمیزی کابینت آشپزخانه

نقاشی و رنگ آمیزی آشپزخانه چه مزایایی دارد؟

شاید بسیار این جمله را شنیده باشید که آشپزخانه مرکز فرمانروایی خانم ها است.

اولین پاسخی که به سوال نقاشی و رنگ آمیزی آشپزخانه چه مزایایی دارد می دهیم، این است که طراحی، دکوراسیون و رنگ آمیزی مدرن آشپزخانه، در روحیه بانوان، به ویژه مادران، تاثیر به سزایی می گذارد.

خانمی را تصور کنید که از صبح برای آشپزی و شستن ظرف و لباس و … به آشپزخانه ای دلباز با رنگ مورد علاقه اش وارد می شود.

این خانم، در این محیط با نقاشی و رنگ آمیزی آشپزخانه فوق العاده، انرژی بسیار مثبتی را دریافت می کند.

در صورتی که بانویی که به اجبار به آشپزخانه ای وارد می شود که رنگ چندان خوبی ندارد یا در بهترین حالت ممکن نقاشی و رنگ آمیزی آشپزخانه اصلا باب میلش نیست، خب مسلم است که او نه تنها نمی تواند هیچ اتمسفر و انرژی خوبی از محیط دریافت کند، بلکه فقط به اجبار آن جا را تحمل می کند.

نه تنها نقاشی و رنگ آمیزی آشپزخانه، بلکه در همه جای خانه اگر طرح و نقش مورد علاقه خود را پیاده کنید در آن خانه احساس راحتی و گرمایی می کنید که به قول معروف هیچ جای دنیا برای شما مثل خانه تان نیست!

این نکته در مورد نقاشی و رنگ آمیزی آشپزخانه چند برابر صدق می کند، چون آشپزخانه جایی است که مرکز روحیه خانواده یعنی خانم خانه در آن جا مشغول به کار است.

و این که بسیاری از خانواده ها برای صرف وعده های غذایی دور میز ناهار خوری آشپزخانه جمع می شوند.

مسلم است که صرف غذا در محیطی دلچسب با بهترین نقاشی و رنگ آمیزی آشپزخانه، لذت خوردن غذا و در کنار خانواده بودن را، چندین برابر می کند.

حتی برای لذت بردن از هنر آشپزی، اگر در جایی حضور داشته باشید که هیچ گونه علاقه ای به نقاشی و رنگ آمیزی آشپزخانه آن نداشته باشید، اثری از عشق در غذاهای شما هویدا نمی شود.

 

نکات کاربردی در نقاشی آشپزخانه

اولین نکته ای که در نقاشی و رنگ آمیزی آشپزخانه مهم و با اهمیت است، سپردن کار دست کاردان می باشد!

بهترین و حرفه ای ترین طراحان و نقاشان ساختمان، مسلما بهترین نقشه ها را برای نقاشی و رنگ آمیزی آشپزخانه شما در ذهن دارند.

علاوه بر آن یک شرکت طراحی معتبر می داند که کار نقاشی و رنگ آمیزی آشپزخانه، کاری است که نیاز به مشاوره دادن اولیه به مشتری دارد.

مشتری باید بداند که در رنگ آمیزی مدرن آشپزخانه، چه رنگ ها و مدل هایی به روز است.

بعد از دادن این مشاوره، مشتری با فکر و دید باز و خیال راحت، و توجه به سلیقه شخصی خود می تواند بهترین رنگ ها را انتخاب کند.

با تغیر رنگ سال و آمدن مد های جدید به بازار، نقاشی و رنگ آمیزی آشپزخانه نیز از مد های روز بی بهره نمی ماند.

علاوه بر این، خانه های مدرن، نیاز به این دارند که سبک آشپزخانه ها نیز جدید و مدرن باشد.

 

کدام رنگ مناسب آشپزخانه است؟

سلیقه افراد مختلف در رنگ مورد علاقه، واقعا متفاوت است. به همین علت هیچ پاسخ واحدی برای سوال کدام رنگ مناسب آشپزخانه است، وجود ندارد.

جالب است که بدانید، در بین نقاشان و طراحان حرفه ای نیز این اختلاف نظر وجود دارد.

عده ای بر این عقیده هستند که برای داشتن آشپزخانه ای به روز و شیک، لازم است که از رنگ های تیره و سیاه روشن استفاده کرد؛ در حالی که بعضی دیگر می گویند این کار فضای خانه را دلگیر می کند و می توان در کنار داشتن رنگ های شاد و یا لایت در خانه، از مد هم عقب نماند.

نقاشی و رنگ آمیزی آشپزخانه، یکی از کارهایی است که اگر کاملا با توجه به روحیه افراد خانه به ویژه خانم خانه، انجام شود، تاثیر بسزایی در انرژی و حال دل اعضای خانواده می گذارد.

استفاده از کاشی هایی که عکس سبزیجات و صیفی جات را دارند، استفاده از طرح های فانتزی و…همه می تواند در چند برابر کردن زیبایی آشپزخانه موثر باشد.

شاید بتوان گفت با دیدن رنگ و چیدمان آشپزخانه، بتوان به شخصیت و روحیه بانویی که در آن خانواده با عشق و محبت آشپزی می کند و به کار های خانه داری مشغول است پی برد.

با نگاه به یکی از عکس های آشپزخانه یک خانم با سلیقه که تمامی دیوار های آن جا را صورتی کرده و همه وسایل آشپزخانه اش اثری از رنگ صورتی داشتند، می توان متوجه شد که این خانم روحیه لطیفی دارد و کودک درونش به خوبی در او زنده است.

هر آنچه که در آشپزخانه وجود داشت را از رنگ صورتی و یا ترکیبات این رنگ انتخاب کرده بود و این نشان از با سلیقگی و حوصله او نیز است.

نقاشی و رنگ آمیزی آشپزخانه

قیمت رنگ آمیزی و نقاشی آشپزخانه چقدر است؟

وقتی برای خرید یک سطل رنگ به یک مغازه رنگ فروشی مراجعه کنید، نوسانات قیمت را به گونه ای می بینید که کاملا حس می کنید نسبت به چند سال پیش رنگ و تمامی لوازم لازم نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان افزایش قیمت داشته است.

بنابراین، قیمت به عوامل زیادی بستگی دارد؛ اولین مورد، همان قیمت رنگ های مختلف اکریلیک و معمولی است.

کار نقاشی و رنگ آمیزی آشپزخانه را بنا به این که به چه کسی با چه تبحری بسپارید، هزینه اش فرق می کند.

شرکت های بسیار زیادی به تازگی برای کار طراحی داخلی ساختمان به ویژه طراحی و نقاشی بخش های مختلف خانه به وجود آمده اند که به روز ترین مدل های روز دنیا را به مشتری نشان داده و از او نظر می خواهند.

مسلم است که هزینه ای که باید برای کار این شرکت ها بپردازید، متفاوت از کار یک نقاش ساختمان معمولی است و چیزی از مد و طراحی و … سر در نمی آورد.

شاید ضرب المثل هر چه قدر که پول بدی آش می خوری برای نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان کاملا صدق می کند.

اگر خواهان یک طرح مثلا اروپایی و کاملا حرفه ای برای خانه و آشپزخانه خود هستید، نیاز است که از افراد متبحر در این زمینه استفاده کنید و بهای گران تری نیز بپردازید.

اما خب اگر نقاشی و رنگ آمیزی آشپزخانه شما، می خواهید به صورت معمولی و سنتی شکل بگیرد، می توانید از افراد نقاشی که اتفاقا در کار نقاشی خود خوب عمل می کنند، بهره گرفته م متحمل هزینه های بالا هم نشوید.

خیلی از امور در کار ساخت و ساز و نقاشی ساختمان بستگی به سلیقه و صد البته میزان هزینه ای است که شما می توانید متحمل شوید، دارد.

خب مسلم است که وقتی یک خانه کوچک با بودجه کم برای خانواده خود آماده کرده اید، انتظار یک آشپزخانه خیلی مدرن با هزینه های گران را ندارد و از پس هزینه های گران و سنگین آن نمی توانید بر بیایید.

 

گروه نقاشی ساختمان دیوار با بیش از 15 سال سابقه در حوزه نقاشی ساختمان آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

جهت دریافت قیمت و مشاوره رایگان با شماره های زیر تماس بگیرید:

تماس با نقاشی ساختمان دیوار

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 5]
Go to Top