قیمت نقاشی ساختمان با رنگ اکریلیک

قیمت نقاشی ساختمان با رنگ اکریلیک

قیمت نقاشی ساختمان در تهران با رنگ اکریلیک داشتن ویوی زیبا و دلنشین برای خانه، خواسته‌ی همیشگی هر فردیست. دکوراسیون و رنگ آمیزی محل زندگی افراد، اولین چیزیست که هنگام دید و بازدید با آن‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد. انتخاب رنگ متناسب با روحیات و البته وسایل خانه، نکته‌ی مهمی برای طراحی دیزاین منزل به شمار می‌آید. پروسه‌ی نقاشی ساختمان و آمادگی آن برای سکونت، ممکن است خیلی وقت‌گیر و سخت باشد. انتخاب رنگ با قیمتی مناسب از جمله نکات دیگریست که ذهن افراد را مشغول می‌کند. تا به امروز، انتخاب غلط افراد در نوع رنگ برای نقاشی ساختمان، پروسه‌ی رنگ‌آمیزی را طولانی‌تر نیز می‌کرد؛ چرا که به علت بوی غلیظی که بعضی از رنگ‌های مورد استفاده در رنگ‌آمیزی ساختمان دارند، تا مدت این باقی می‌ماند و موجب احساس بدی در ساکنان ساختمان می‌شد.

استفاده از رنگ روغن برای نقاشی ساختمان‌ها تا مدت‌ها بین عموم مرسوم بود؛ اگرچه هنوز هم افرادی وجود دارند که از این رنگ‌ها برای نقاشی کردن مکان مورد نظر خود استفاده می‌کنند. بوی غلیظی که با رنگ‌آمیزی با این رنگ‌ها به وجود می‌آید، ممکن است برای بعضی از افراد بسیار سرسام‌آور و اذیت کننده باشد تا حدی که منجر به سر درد‌های شدید در آن‌ها شود. در گذشته، نبود تنوع در رنگ‌های ساختمانی، باعث می‌شد که برای نقاشی ساختمان‌ها، انتخابی به جز استفاده از رنگ روغن وجود نداشته باشد. بعدها با افزایشی که در تنوع رنگ‌های ساختمانی به وجود آمد، محدودیت‌هایی که برای نقاشی ساختمان‌ها وجود داشت از بین رفت.

در سری رنگ‌های جدید به وجود آمده از تینر و یا محصولات مشابه که باعث ایجاد بوی شدید می‌شوند، استفاده نمی‌شد و همین امتیاز آن‌ها را در بین سایر رنگ‌ها بالا می‌برد. می‌توان گفت انتخاب رنگ‌های بدون بو، روند رنگ‌آمیزی نقاشان جلوتر می‌برد. از جمله‌ رنگ‌های بدون بو که در نقاشی ساختمان‌ها از آن استفاده می‌شود، می‌توان به رنگ‌های اکریلیک، پلاستیک، دیواری بلکا و مولتی کالر اشاره کرد. استفاده از حلال‌هایی چون تینر در رنگ‌های ساختمانی، باعث ایجاد بوی بد در این رنگ‌ها می‌شود؛ اما در مورد رنگ‌های بدون بو، نیازی به استفاده از این حلال‌ها و مشابهات آن وجود ندارد. برای ساخت بعضی از رنگ‌ها حتی از آب نیز استفاده می‌شود که در این صورت، بوی کمتری ایجاد می‌شود و می‌توان گفت این رنگ‌های بدون بود با محیط زیست سازگار هستند.

همانطور که اشاره شد، نکات زیادی در انتخاب رنگ وجود دارد؛ مثل هزینه، سلیقه، نوع آن و … داشتن بوی کم، یکی دیگر از نکاتی است که مشتریان در هنگام خرید رنگ آن را در نظر می‌گیرند. قیمت رنگ اکریلیک با توجه به مقدار رنگ مورد نیاز در رنگ‌آمیزی، متغیر است. در واقع می‌توان گفت، قیمت نقاشی ساختمان با رنگ اکریلیک با توجه به جزئیات و نکاتی که در نقاشی با آن باید رعایت کرد متفاوت است. زیرسازی برای نقاشی ساختمان، از جزئیات اصلی رنگ‌آمیزی ساختمان است و باید اشاره کرد که، زیرسازی نقاشی کار را زیباتر می‌کند.

قیمت نقاشی ساختمان اکریلیک

رنگ‌های اکریلیک، بدون بو سازگار با محیط

همانطور که اشاره کردیم، عوامل زیادی برای انتخاب نوع رنگ برای نقاشی ساختمان متعدد هستند که برای اینکه نتیجه‌ی مطلوبی به دست آید باید این عوامل را در نظر گرفت. جنس رنگ و کیفیت بالای آن، زمان مشخص شده برای رنگ‌آمیزی ساختمان، قیمت آن و در آخر عامل مورد نظر ما در این مطلب یعنی بوی رنگ، از عوامل مهمیست که به آن اشاره کردیم. رنگ اکریلیک، از جمله رنگ‌های بدون بو و سازگار با محیط است که برای ساخت آن از آب به عنوان حلال استفاده می‌شود و برخلاف رنگ‌های پلاستیکی، تا حدودی قابل شست‌وشو و پاک‌سازی است. استفاده از این رنگ برای نقاشی سطوح روز به روز در حال افزایش است و می‌توان اینگونه تعبیر کرد که اکریلیک، جایگزین مناسبی برای رنگ‌ روغن شده‌اند.

این رنگ، نوعی از رنگ‌های پلاستیک پلیمریست که برای ساخت آن احتیاجی به حلال‌های نفتی و بد بو نیست. امتیاز این رنگ نیز همان استفاده نکردن از تینر به عنوان حلال و به کارگیری آب است. عمر زیاد و ماندگاری بالا و همچنین رنج مناسب قیمت رنگ اکریلیک، آن را در بین رنگ‌های ساختمانی بدون بو ممتاز کرده است. از برتری‌های دیگر این رنگ که آن را خاص کرده، استفاده از آن برای رنگ‌آمیزی سطوح مختلف مثل چوب و آهن است. سازگاری با محیط زیست از نکات مثبت دیگر به کارگیری این رنگ است و استفاده از آن باعث جلوگیری از ضرر رسیدن به محیط زیست می‌شود. نقاشی با اکریلیک، فاقد هر گونه آسیب به محیط زیست و انسان‌ها می‌شود.

قیمت رنگ اکریلیک

قیمت رنگ اکریلیک، با توجه به ظاهری که برای سطوح می‌سازد متفاوت است. رنگ‌آمیزی با این رنگ بسیار راحت و ساده است و به آسانی با غلطک قابل پخش بر روی سطوح است. همچنین، خشک شدن سریع رنگ‌ اکریلیک، روند انجام رنگ‌آمیزی ساختمان را جلوتر می‌برد. قیمت رنگ اکریلیک، با توجه به مواردی که گفته شد متغیر است. همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، ظاهری که نقاشی با اکریلیک روی سطوح ایجاد می‌کند، بسته به مات یا براق بودن آن، رنج قیمتی این رنگ را متفاوت می‌کند. پس باید به این موضوع دقت زیادی داشت تا در انتخاب و خرید رنگ دچار اشتباه نشویم.

برند تولید‌ کننده‌ی این رنگ نیز، تاثیر بسزایی در قیمت رنگ اکریلیک می‌گذارد. غلظت بعضی از رنگ‌های ساختمانی، ممکن است باعث ایجاد تنگی نفس و تاثیرات منفی در تنفس شود. به علت استفاده از آب به عنوان حلال در ساخت اکریلیک، دارای مواد مضر برای تنفس نیست و همچین باعث ایجاد حساسیت پوستی نیز نمی‌شوند. با استفاده از این رنگ برای نقاشی سطوح مختلف، سطحی مقاوم و به دور از آسیب‌ دیدگی به دست‌ می‌آید و همچنین، سطوح رنگ‌‌آمیزی شده با این رنگ، در برابر سرایت آب مقاوم هستند. پس می‌توان گفت برای سطوحی که آب می‌‌تواند به آن‌ها نفوذ کند، استفاده از رنگ اکریلیک برای رنگ‌آمیزی مفید است. قیمت رنگ اکریلیک، کاملا به صرفه و مناسب است.

نکته‌ی مفیدی که درباره‌ی این رنگ وجود دارد این است که، بعد از نقاشی سطوح با آن و خشک شدن سطح رنگ‌آمیزی شده، به هیچ‌وجه پاک نمی‌شود و همانطور که اشاره شد بسیار مقاوم است. به همین دلیل، می‌توان سطوح رنگ‌آمیزی شده با این رنگ را، بعد از خشک شدن در صورت نیاز دوباره رنگ کرد. مشتریان می‌توانند این رنگ را در غلظت‌های متفاوت و تنوع رنگ بالا در بازار بیابند. البته با توجه به هزینه‌ای که می‌کنیم و رِنج قیمت رنگ اکریلیک، باید علاوه بر مزایای این رنگ معایب آن را نیز در نظر بگیریم. در صورت استفاده‌ی نامناسب از بتونه برای زیرسازی سطح مورد نظر برای نقاشی با این رنگ، ممکن است در هنگام اتمام کار ترک‌هایی رو سطح رنگ‌آمیزی شده به وجود بیاید. همچنین هنگام نقاشی با اکریلیک، ممکن است سطح رنگ‌آمیزی شده صاف و تمیز کار نشود و باید چند بار غلتک رنگ را روی سطح بیاوریم تا سطحی صاف به دست بیاید.

باید این نکته را یادآوری کرد که، هنگام نقاشی سطوح با اکریلیک باید احتیاط لازم را به کار برد تا از ریختن رنگ بر روی سطوح جلوگیری شود؛ دلیل آن هم این است که بعد از خشک شدن این رنگ، پاک کردن آن کار دشوار و سختی است.

قیمت رنگ آمیزی اکریلیک خانه

نقاشی ساختمان با رنگ اکریلیک، زیبا، سریع و بدون بو

در طول سال‌های اخیر، همواره با تغییرات رنج قیمت کالا‌ها و خدمات متفاوت مواجهه بوده‌ایم که نقاشی و تعمیرات ساختمان از این قضیه مستثنی نیست. قیمت‌ رنگ‌ها در طول زمان‌های متفاوت با تغییرات زیادی مواجه شده؛ طبق آمار به دست آمده باید گفت نرخ نقاشی ساختمان‌ها به طور کلی بین 7000 تا 21000 تومان برای رنگ‌آمیزی هر متر، تغییرپذیر است. البته بسته به دستمزد نقاش و مصالحی که به کار گرفته می‌شود نیز، می‌توان رنج قیمت نقاشی ساختمان‌ها را تعیین نمود.

نقاشی ساختمان، با دو نوع رنگ قابل اجراست که می‌توان آن‌ها را در دسته‌های بدون بو و بو دار و یا به شکل دیگر، استفاده از رنگ‌هایی با حلال‌های نفتی مثل تینر و یا استفاده از رنگ‌های با حلال‌هایی مثل آب تقسیم‌بندی کرد. قیمت نقاشی ساختمان‌ها نیز با توجه به انتخاب نوع این رنگ‌ها متنوع است. قابل شست و شو بودن یا نبودن رنگ‌ها نیز، طریقه‌ی دیگری برای تقسیم‌بندی رنگ‌هاست. بالا بودن قیمت رنگ اکریلیک، به دلیل مزیت‌ها و ویژگی‌های بسیار این نوع رنگ، قابل چشم پوشی است.

رِنج قیمت نقاشی ساختمان بدون بوی شدید و آزاردهنده، با توجه به انتخاب نوع رنگ‌ متفاوت است. رنگ‌های بدون بوی اکریلیک، برخلاف سایر رنگ‌ها ثبات رنگی بیشتری دارند و استفاده از آن‌ها برای نقاشی سطوح بسیار مناسب است. با در نظر گرفتن زیرسازی لازم برای نقاشی، قیمت رنگ اکریلیک را می‌توان تعیین نمود. قیمت نقاشی سطوح با اکریلیک به ازای هر متر مربع، بین 12500 تا 21000 تومان جابه‌جا می‌شود. البته این قیمت همانطور که گفتیم، به توافق انجام شده با نقاش ساختمان و همچنین قیمت روز مصالح و رنگ‌ها بستگی دارد. برای نقاشی ساختمان با رنگ اکریلیک، مراحلی را باید رعایت کنیم که در ادامه به طور خلاصه به بیان این مراحل می‎پردازیم.

ابتدا باید سطح مورد نظر را با شست و شو دادن و پاک‎سازی از گردوغبار آماده کرد و آلودگی‎های موجود را از بین برد. سپس رنگ را با مقداری مشخص و مناسبی از آب آرام مخلوط کرده تا یک دست شود. میزان آب مورد استفاده باید متناسب با میزان حرارت و دمای محیط و زیرسازی باشد. این اقدامات برای شروع رنگ‎آمیزی با رنگ اکریلیک ضروری است. برای بالا بردن مقاومت و طول عمر بالای اکریلیک و دست یافتن به نتیجه‎ی دلخواه به شکل مات یا براق، می‎توان از لاک اکریلیک بر روی سطح نقاشی شده با این رنگ استفاده کرد.

نکاتی که باید راجع به رنگ اکریلیک بدانیم

شرکت‎های سحر و الوان، از جمله تولید کننده‎های رنگ اکریلیک هستند که این رنگ را، با کیفیت‎های بسیار بالا تولید می‎کنند و می‎توان تولیدات این شرکت‎ها، را بهترین مارک برای این رنگ دانست. قیمت رنگ اکریلیک تولید شده توسط این شرکت‎ها را می‎توان بین 18000 تا 28000 برای هر سطل رنگ تخمین زد. برای رنگ‎آمیزی دیوار گچی با اکریلیک، استفاده از روغن زیرکاری برای زیرسازی کار و پوشاندن سطح گچی با آن، کار را بهتر و زیباتر از آب در می‎آورد. با استفاده از پرایمر رنگ اکریلیک برای زیرسازی کار نقاشی، نتیجه کار بسیار با کیفیت‎تر می‎شود.

رنگ اکریلیک در مقایسه با رنگ پلاستیک، قابلیت شست و شوی بالاتری دارد. قیمت رنگ اکریلیک سیلیکونی نسبت به رنگ معمولی بالاتر است. رنگ کاپارول، نوعی اکریلیک است که تناژ نیمه براق داشته و بسیار با کیفیت و مقاوم است. از مزایای استفاده از رنگ اکریلیک، می‎توان به استفاده‎ی آن‎ها برای نقاشی ام دی اف اشاره نمود.

 

جهت دریافت قیمت و مشاوره رایگان با شماره های زیر تماس بگیرید:

تماس با نقاشی ساختمان دیوار

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 12 میانگین: 5]
Go to Top