ترکیب رنگ کامپیوتری

ترکیب رنگ کامپیوتری

دلیل اینکه نقاشی ساختمان در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گرفته است، استفاده از ترکیب رنگ ها است. ترکیب رنگ امکان بهره گیری از رنگ های جدید برای فضاهای مختلف را تا حد زیادی افزایش داده و باعث خلق فضایی متفاوت شده است. در محیط پیرامون ما رنگ های زیادی وجود دارد که همه این رنگ  ها را می توان با ترکیب صحیح رنگ، بدست آورد. ترکیب رنگ نقاشی ساختمان تکنیک های خاصی دارد که برای رسیدن به رنگ دلخواه لازم است این اصول رعایت شوند.

در این مطلب قصد داریم شما را با تکنیک ها و اصول ترکیب رنگ نقاشی ساختمان بیشتر آشنا کنیم و نکات مهمی در این زمینه به شما خواهیم گفت.

ترکیب رنگ نقاشی ساختمان

روش های ترکیب رنگ نقاشی ساختمان

انتخاب رنگ مناسب برای بخش های مختلف خانه یکی از دغدغه های اصلی افراد است. زیباترین رنگ ها را می توان با ترکیب صحیح رنگ بوجود آورد و فضایی چشم نواز و منحصر بفرد خلق نمود. برای رسیدن به این رنگ های جذاب و دلچسب لازم است به قوانین ترکیب رنگ ها و انتخاب رنگ مناسب شناخت کافی داشته باشید تا به رنگ ایده آلتان نزدیک شوید. استادکاران نقاشی ساختمان دیوار با شیوه خاص خود ترکیب رنگ ها را انجام می دهند بطوریکه دقیقا همان رنگی را بدست می آورند که مد نظر مشتری است. در ادامه شما را با گوشه ای از فوت و فن های ترکیب رنگ ساختمان آشنا می کنیم.

همانطور که از می دانید رنگ ها به سه دسته اصلی، فرعی و خنثی تقسیم می شوند. رنگ های آبی، زرد و قرمز سه رنگ اصلی و پایه همه رنگ ها هستند و با افزودن رنگ سفید و سیاه تناژ های مختلفی را بوجود می آورند. معمولا از رنگ های اصلی در طراحی داخلی کمتر استفاده می شود و بیشتر با رنگ های دیگر به صورت ترکیبی و یا در طیف های روشن تر و یا تیره تر بکار برده می شوند.

اصول ترکیب رنگ در نقاشی ساختمان

استادکاران نقاشی ساختمان دیوار برای رنگ های ترکیبی روشن مقدار معینی از رنگ سفید را با مادر رنگ اصلی و برای  ایجاد رنگ های ترکیبی تیره مقدار معینی از رنگ سیاه را با مادر رنگ اصلی ترکیب می کنند. البته لازم به ذکر است که برای همه رنگ های تیره از رنگ مشکی استفاده نمی شود. در بعضی موارد از رنگ قهواه ای نیز برای تیره کردن رنگ های ترکیبی بهره می برند.

رنگ سبز زیتونی: ترکیبی از رنگ گل ماشی با مقداری رنگ آبی

رنگ سبز فیروزه ای: ترکیبی از رنگ های آبی و زرد

رنگ کرم استخوانی: این رنگ را می توانید با اضافه کردن مادر رنگ های گل ماشی و مقدار خیلی کمی مشکی بدست آورید. هرچه مقدار گل ماش را اضافه کنید رنگ شما به سمت رنگ نخودی متمایل می شود. نکته جالب در مورد این رنگ این است که، رنگ های گرم، سرد و خنثی را شامل می شود.

رنگ یاسی: از ترکیب رنگهای قرمز ،آبی و سفید بدست می اید که می توان رنگ یاسی را به نوعی رنگ بنفش روشن دانست. با اضافه کردن بیشتر یکی از رنگ های قرمز و آبی می توانید یاسی گرم یا سرد داشته باشید.

  • نکته: رنگ های مسی، نقره ای، طلایی، برنز و بژ در گروه رنگ های ترکیبی قرار نمی گیرند. این دسته رنگ ها از ترکیب پودر و روغن جلا به صورت رنگ های آماده ی اکریلیک ساخته می شوند.

بیشتر رنگ های فانتزی از ترکیب یک یا چند رنگ با هم، بدست می آیند. مانند رنگ هایی که به نوع ترکیب آن ها اشاره شد. با استفاده از ترکیب رنگ، می توان رنگ های زیادی را بوجود آورد که هر کدام زیبایی خاصی را به محیط اطراف می بخشد.

برای ترکیب رنگ ها روشی به نام قانون ۱۰-۳۰-۶۰ وجود دارد که طبق آن باید رنگ غالب، رنگ ثانویه و رنگ تاکیدی را انتخاب کنید. منظور از رنگ غالب رنگی است که بر روی دیوار، فرش یا کفپوش دیده می شود که ۶۰ درصد دکوراسیون فضا را می سازد. رنگ ثانویه بیشتر برای مبلمان ها و رنگ تاکیدی بیشتر برای لوازم دکوراسیون به کار می رود.

 ترکیب رنگ نقاشی ساختمان مهارت خاصی را می طلبد که هرکسی به راحتی از عهده این کار بر نمی آید. هر چند در نگاه اول شاید این کار ساده بنظر برسد ولی بسیار حرفه ای و دقیق باید صورت گیرد. چرا که هنگام ساخت رنگ های ترکیبی حتی اگر یه قطره رنگ کم و یا زیاد شود کل کار از دست می رود و تقریبا غیر ممکن است که بتوانید به رنگ مورد نظر خود برسید و باید متحمل هزینه های زیادی شوید. بنابراین توصیه می شود حتما از یک نقاش حرفه ای بخواهید تا رنگ دلخواهتان را ایجاد کند.

استاد کاران شرکت نقاشی ساختمان دیوار  که آموزش های لازم برای انجام این کار گذرانده اند و از کاربرد دقیق هر یک از رنگ ها آگاهی دارند و میزان ترکیب هر رنگ را به خوبی می دانند، می توانند در این زمینه راهنمای خوبی برایتان باشند و شما را برای رسیدن به رنگ ایده آلتان همراهی کنند.

ترکیب رنگ کامپیوتری

کاتالوگ ترکیب رنگ نقاشی ساختمان

زمانی که در اینترنت رنگ های ترکیبی و اصول آن را جستجو می کنید صفحات زیادی را پیش روی خود می بینید که نحوه ترکیب رنگ ها را بیان کرده اند، هر چند ترکیبات، روش ها و میزان رنگ ها بدرستی بیان شده باشند باز هم احتمال اینکه یک فرد بی تجربه بتواند رنگ مورد نظر را بدست آورد بسیار پایین است. حتی اگر از کاتالوگ های مخصوص استادکاران نقاشی ساختمان استفاده کنید که بطور دقیق میزان رنگ ها عنوان شده باشند باز هم امکان ندارد بتوانید رنگ ایده آلتان را ایجاد کنید. با این کار فقط میزان هزینه هایتان را بالا می برید و به جیبتان ضرر می زنید.

جالب است بدانید هر یک از استادکاران حرفه ای با استفاده از دانش و تجربه خود کاتالوگ ترکیب رنگ مخصوص خود را دارند که بر اساس مهارت و تجربه به آن دست پیدا کرده اند. استادکاران نقاشی ساختمان دیوار از جمله کسانی هستند که در طی سالیان مدید کاتالوگ های مخصوص خود را طراحی کرده اند و رنگ های بی شماری را بدست آورده اند و فقط خود این استادکاران قادرند رنگ ها را کاملا دقیق و بی نقص مانند نمونه خلق کنند.  از آنجاییکه رنگ ها نامحدود هستند و در کاتالوگ رنگ نمی گنجند، استادکاران نقاشی ساختمان قادرند مطابق سلیقه مشتریان، رنگ هایی را ایجاد کنند که در هیچ کاتالوگ رنگی یافت نمی شود و این نشان دهنده هنر و مهارت بالای این اساتید است.

رنگ های ترکیبی سال 2020

در سال 2020 میلادی چند رنگ از خانواده رنگ آبی، بعنوان برترین رنگ های سال معرفی شدند که طرفداران بی شماری در همه حیطه ها و مشاغل به خود جذب کردند.  رنگ های 2020 در نقاشی ساختمان نیز با استقبال زیادی روبرو شده اند. رنگ آبی کلاسیک، آبی نفتی و سورمه ای از جمله رنگ هایی هستند که در کاتالوگ جدید نقاشان حرفه ای ساختمان 2020 بسیار به چشم می خورند که بعد از اجرا بسیار جلب توجه می کنند. رنگ آبی کلاسیک رنگی سرد است و اگر مایلید این رنگ زیبا را برای دیوار های خانه خود به کار ببرید باید از رنگ های گرم در کنار آن استفاده کنید تا تعادل دلپذیری در خانه ایجاد شود. استفاده از رنگ کرم، زرد و سفید در کنار رنگ آبی کلاسیک درخشش چشم نوازی در فضا ایجاد می کند که هر بیننده ای را به تحسین وا می دارد.

همچنین اگر منزل یا محیط کارتان دارای نور کافی نیست و یا متراژ کمی دارد، برای جلوگیری از کوچک نشان دادن و عدم غلبه تیرگی بر فضا، می توانید فقط یکی از دیوار های خانه را بعنوان تاکید با این رنگ پوشش دهید. آبی کلاسیک را می توانید در پذیرایی، اتاق خواب و حتی آشپزخانه بکار ببرید به این شرط که سایر لوازم دکوراسیون را با این رنگ به هماهنگی برسانید.

ایده های ترکیب رنگ برای خانه های کوچک

ایده های زیادی برای رنگ آمیزی فضا های مختلف وجود دارد. برای مثال بر خلاف باور عموم که مخالف رنگ های تیره برای خانه های کوچک هستند، می توانید از رنگ آبی نفتی برای فضای کوچک بهره گرفت چرا که رنگ تیره قادر است کوچکی فضا را پنهان کند و رنگی مثل آبی نفتی باعث ایجاد عمق در فضا می شود. رنگ دیگری که فضا های کوچک پیشنهاد می شود رنگ پرطرفدار بژ است. این رنگ هیچوقت از مد نمی افتد چرا که یک رنگ خنثی است و فضایی مدرن و شیک ایجاد می کند.

ترکیب رنگ کامپیوتری

رنگ های ترکیبی برای آپارتمان های لوکس

قبل از انتخاب رنگ باید به نوع طراحی و معماری داخلی آپارتمان توجه شود. آپارتمان های لوکس یکی از مخاطبان خاص رنگ های ترکیبی هستند. رنگ هایی مثل سبز لجنی، سبز زیتونی، عاجی، بنفش و بسیاری رنگ های دیگر که در کاتالوگ رنگ های ترکیبی مشاهده می کنید می تواند زینت بخش آپارتمان های لوکس و لاکچری باشد. هر یک از این رنگ ها در کنار دکوراسیون متناسب بسیار خودنمایی می کند و تاثیر عمیقی برمجلل نشان دادن فضا می گذارد. برای مثال رنگ عاجی یک رنگ بسیار شیک و دوست داشتنی است که ثروت و تجمل را باخود به همراه دارد و یک پیشنهاد عالی برای آپارتمان های لوکس و لاکچری به شمار می رود.

ترکیب رنگ نقاشی ساختمان برای خانه های قدیمی

صرف نظر از نوع خانه ای که در آن زندگی می کنید، رنگ های ترکیبی را متناسب با سلیقه و سبک دلخواهتان می توانید انتخاب کنید. حتی اگر ساکن خانه ای با معماری قدیمی باشید باز هم در کاتالوگ رنگ استاد کاران نقاشی ساختمان دیوار می توانید رنگ ایده آلتان را بیابید. از آنجاییکه خانه های قدیمی دارای سبکی سنتی هستند رنگ های گرمی مثل نارنجی، زرد، قهوه ای و غیره در این سبک بسیار خودنمایی می کنند. این رنگ ها گرما و صمیمیت را بر فضا حاکم می کنند که با سبک معماری در هماهنگی می باشد. البته این پیشنهادات فقط برای معرفی و آشنایی با رنگ هاست و انتخاب رنگ برای هیچ مکان و سبکی محدودیت ندارد و همه افراد می توانند رنگ مورد علاقه خود را در کاتالوگ رنگ جستجو کنند و از مشاورین و اساتید نقاشی ساختمان دیوار بخواهند تا همان رنگ را با ترکیبی ایده آل  به رنگ دلخواه و مناسب برای این افراد تبدیل کنند.

جهت دریافت قیمت و مشاوره رایگان با شماره های زیر تماس بگیرید:

تماس با نقاشی ساختمان دیوار

تماس از طریق واتساپ

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
Go to Top