نقاشی ساختمان با رنگ کنیتکس

نقاشی ساختمان با رنگ کنیتکس

در زمان های گذشته بشر رنگ را تنها از مواد طبیعی و گیاهی تهیه می کرده، و امروزه انواع مختلف رنگ ها با فرمولاسیون های مختلف، بصورت شیمیایی و طبیعی در صنایع مختلف با کاربردهای متنوع مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از انواع روش هایی که برای پوشش دیوارها از آن استفاده می شود نقاشی ساختمان با رنگ کنیتکس می باشد.

کنیتکس یک بافت برجسته روی دیوار ایجاد می کنند به طوری که می توانید به راحتی این سطح برجسته را احساس کنید. نقاشی ساختمان با رنگ کنیتکس به عنوان یکی از روش های رنگ آمیزی ساختمان، پوشش دهی بسیار مناسبی دارد و در بیشتر شرایط آب و هوایی مقاوم است.

جهت دریافت مشاوره رایگان و سفارش نقاشی ساختمان با ما تماس بگیرید

تعریف رنگ کنیتکس

نقاشی ساختمان با رنگ کنیتکس در سال ۱۹۶۲ برای اولین بار در آفریقای جنوبی مورد استفاده قرار گرفته است. طول عمر استاندارد برای نقاشی ساختمان با رنگ کنیتکس حدود ۲۰ سال می باشد. این رنگ به دلیل اینکه نمی گذارد رطوبت در آن نفوذ کند از خاصیت انعطاف پذیری بسیار بالایی برخوردار می باشد. این رنگ در انواع شرایط جغرافیایی (چه در دماهای بالا و چه در دماهای پایین) قابل استفاده می باشد و دارای محبوبیت جهانی است ضخامت این رنگ، از رنگ های دیگر بیشتر است. رنگ کنیتکس به وسیله اسپری با سرعت و شدت بسیار زیاد سطح مورد نظر را پوشش می دهد.

انواع رنگ های کنیتکس

  1. کنیتکس روغنی: یکی از ویژگی های مهم این رنگ این است که حلال آن بنزین می باشد و در صورت استفاده از این نوع رنگ باید تا زمان خشک شدن کامل بر روی سطح مورد نظر از آن مراقبت کنیم تا سانحه آتش سوزی اتفاق نیافتد. از این رنگ می‌توان برای نمای بیرونی ساختمان استفاده کرد زیرا کاملاً ضد آب می باشد و طرح برجسته و بافت دار آن زیبایی چشم گیری به نمای ساختمان می دهد.
  2. کنیتکس پلاستیک: این نوع رنگ برخلاف مدل روغنی برای نمای ساختمان استفاده نمی شود، زیرا ضد آب نیست و حلال آن آب می باشد. از جمله مزایای نقاشی ساختمان با رنگ کنیتکس پلاستیک می توان به سرعت خشک شدن بالای آن اشاره کرد. از این رنگ بیشتر در مکان هایی استفاده می شود که رطوبت آن ها کم باشد مانند دیوارهای داخلی راه پله ها و لابی ساختمان.
  3. کنیتکس اکریلیک: می توان از این نوع رنگ کنیتکس به عنوان ترکیبی از رنگ روغن و پلاستیک نام برد. این رنگ کاربردهای زیادی دارد از جمله به کارگیری برای نمای ساختمان و دیوار های داخلی. از قابلیت های این رنگ اجرای آسان روی هر نوع سطحی می باشد چه سطح صاف و یا سطح زبر باشد. حلال این نوع از رنگ های کنیتکس آب است و فرایند خشک شدن آن نیز به راحتی و در کمترین زمان انجام می گیرد حتی‌ می‌توانیم برای بزرگ جلوه دادن فضای های کوچک نیز از این نوع رنگ استفاده کنیم.
  4. کنیتکس اکریلیک روغنی: این نوع از رنگ های کنیتکس قابلیت اجرا در نماهای داخلی و خارجی را دارند و از خواصی همچون ضد کپک، ضد قارچ و همچنین ضد یخ بودن برخوردار می باشد این رنگ در طول مدت ۸ الی ۱۵ ساعت خشک می شود اما برای حاصل شدن نتیجه اصلی کار (مقاومت بالا) به چیزی حدود یک ماه زمان نیاز است.
  5. کنیتکس اکریلیک آبتیک: این نوع رنگ به خاطر ویژگی هایی همچون مقاومت بالا، جلوه شیک و مات با انعکاس نور به سطح کار، چسبندگی زیاد، عدم نیاز به رنگ نما و عدم پوسته شدن با پایداری در مقابل رطوبت و تابش مستقیم نور خورشید قابلیت اجرا در نماهای بیرونی ساختمان ها را دارد. این محصول با سه نوع کیفیت (دانه ریز، دانه متوسط و دانه درشت) در بازار عرضه می‌شود.

 

انواع بافت رنگ های کنیتکس

کنیتکس بافت ریز: از این نوع بافت در مکان های داخلی و یا خارجی برای ایجاد یک پوشش بادوام و جذاب استفاده می شود.

کنیتکس بافت متوسط: از کنیتکس با بافت متوسط می توان در اکثر فضاهای خارجی و دکور ها استفاده نمود.

کنیتکس بافت درشت: از این نوع کنیتکس برای پوشش دهی لکه ها و نواحی تعمیر شده استفاده می شود و قابلیت استفاده برای سطوح با کیفیت پایین را دارد. به صورتی که بافت درشت کنیتکس یک سطح یکنواخت و یکدست را ایجاد می کند.

 

مواد تشکیل دهنده کنیتکس

پرلیت؛ میک، پنبه نسوز، مواد رنگی و زرین.

ترکیب این مواد باعث ایجاد چسبندگی بالایی در بافت آن ها می شود. نقاشی ساختمان با رنگ کنیتکس با عث ایجاد مقاومت زیادی روی سطوح مختلف می شود.

 

مزایای رنگ های کنیتکس

  • مقاومت بالا در برابر هرگونه ضربه
  • چسبندگی بسیار بالا
  • متناسب برای همه انواع سطوح سیمان، گچ، بتن و غیره
  • دارای بافت الیافی زیبا
  • قابلیت شست و شو
  • خاصیت ارتجاعی بالا
  • عایق بسیار قوی در برابر حرارت و صدا
  • مقاومت بالا و تنوع در طرح و رنگ
  • ضد آتش سوزی و حریق
  • سازگار با محیط زیست
  • داشتن صرفه اقتصادی
  • پنهان کردن نواقص موجود در سطح کار
  • کاهش دهنده رطوبت

اگر می خواهید نمای ساختمان خود را تغییر داده و برای بازسازی آن از نقاشی ساختمان با رنگ کنیتکس استفاده کنید باید حتماً به دنبال تکنسین های ماهر و با تجربه برای انجام این کار باشید. پیشنهاد ما برای مشتریان محترم  استفاده از خدمات و تجربیات شرکت نقاشی ساختمان دیوار در این زمینه می باشد.

 

از جمله معایب رنگ های کنیتکس

  • کاهش مقاومت آن در برابر تابش مستقیم و مداوم نور خورشید
  • غیر قابل توصیه برای مکان هایی با آب و هوای گرم
  • در روش نقاشی ساختمان با رنگ کنیتکس به علت این که حلال آن بنزین است برای فضاهای داخلی توصیه نمی شود زیرا بوی بنزین زننده است و دیر از بین می رود و همچنین خطر آتش سوزی را نیز افزایش می دهد

رنگ های کنیتکس به علت ویژگی های خاصی که دارند، قابلیت اجرا در اکثر پروژه های ساختمانی را دارند. اگر شما می خواهید در مراحل اجرای نقاشی ساختمان با رنگ کنیتکس دچار مشکل نشوید، حتماً باید به افراد متخصص در این زمینه مراجعه کنید .برای نمونه شما می توانید از تیم حرفه‌ای شرکت نقاشی ساختمان دیوار کمک گرفته و از مشاوره های آن ها استفاده کنید.

رنگ آمیزی ساختمان با رنگ کنیتکس

رنگ آمیزی ساختمان با رنگ کنیتکس

ابتدا باید سطح مورد نظر را از هرگونه ناهمواری و آلودگی و گرد و غبار پاک کنیم. اگر سطح زیر کار پوسته پوسته باشد باید قبل از شروع کار پوسته ها را به طور کامل از بین ببرید و سپس تمام ترک خوردگی ها و شکاف های موجود در سطح مورد نظر را گرفته و یک لایه پرایمر (باعث یک دست شدن رنگ آمیزی می شود) بعنوان آستری کار استفاده کنید. بعد از این مرحله باید رنگ های کنیتکس را در سطل های مخصوص ورز داده و سپس کار نقاشی ساختمان با رنگ کنیتکس را شروع کنید.

برخی از مشکلات استفاده از رنگ های کنیتکس روغنی

  • ایجاد تنگی نفس و حساسیت های تنفسی برای کودکان و افراد مسن و همچنین کسانی که آلرژی دارند.
  • قابلیت اشتعال این نوع رنگ باعث می شود که حتی با کوچکترین جرقه آتش سوزی اتفاق بیفتد.

چند نکته مهم درباره رنگ کنیتکس

  • رنگ های کنیتکس در مواردی که سرعت عمل کار اولویت دارد انتخاب مناسبی می باشد زیرا این رنگ با سرعت بسیار بالایی اجرا می شود.
  • محل کاربرد رنگ های کنیتکس یکی از جالب ترین ویژگی های این رنگ می باشد، چرا که در همه جا مورد استفاده قرار می گیرد. از سازه هایی همچون سازه های بتنی و تونل ها گرفته تا نماهای داخلی و خارجی ساختمان ها، فروشگاه ها، رستوران ها و غیره.
  • رنگ کنیتکس به صورت خمیری دانه دار به وسیله یک کمپرسور و پیستوله مخصوص بر روی نماهای داخلی و یا خارجی اجرا می شود و نواقصی(سوراخ ها و ترک خوردگی ها) که بر اثر گذر زمان به وجود آمده را تا حد بسیار زیادی می‌پوشاند و سطحی یکدست و صاف را نمایان می کند.
  • رنگ های کنیتکسی که بر پایه آب می باشند در طول مدت ۶ الی ۸ ساعت پس از اتمام اجرای کار خشک می شوند اما استحکام نهایی و کامل بعد از گذشت تقریباً یک هفته حاصل می شود.
  • یکی از مهمترین علت هایی که باعث شده مصرف کنندگان زیادی به استفاده از روش نقاشی ساختمان با رنگ کنیتکس متمایل شوند، کم هزینه بودن آن نسبت به بقیه محصولات می باشد.
  • بحث ترکیب مواد و میزان غلظت در رنگ های کنیتکس از مهم ترین مسائل می باشد. زیرا تغییرات غیر اصولی در رابطه با غلظت و ترکیبات سازنده این محصول تاثیر مستقیمی در ماندگاری و کیفیت رنگ دارد. عموما رنگ استاندارد و غیر استاندارد را نمی ‌توان از روی ظاهر آن ها تشخیص داد. تفاوت بین این دو پس از اجرای کار و گذر زمان (در کوتاه مدت) مشخص می شود اینجاست که کارفرما علاوه بر اینکه باید نواقص وارد شده بر کار را برطرف کند، باید ضررهای مادی را نیز متحمل شود.

توصیه کارشناسان و استاد کاران شرکت نقاشی ساختمان دیوار برای تمامی کارفرما ها این است که برای اجرای یک پروژه استاندارد، نیاز به تحقیقات و اطمینان خاطر نسبت به اجرا کننده پروژه، داریم.

ما کارشناسان و استاد کاران شرکت نقاشی ساختمان دیوار آماده گی خود را نسبت به اجرای پروژه های مختلف ساختمانی شما کارفرمایان عزیز اعلام می کنیم و منتظر حضور گرم تان در این شرکت هستیم.

بررسی نرخ و قیمت رنگ کنیتکس

رنگ های کنیتکس با توجه به مزایا و ویژگی هایی مناسبی که دارند قیمت آن ها مقرون به صرفه تر از برخی متریال های زیبایی ساختمان می باشد. زیرا اجرای نقاشی ساختمان با رنگ های کنیتکس خیلی راحت و آسان است. همین طور مواد تشکیل دهنده آن از قیمت های مناسبی برخوردار می باشند.

برای تعیین قیمت ابتدا باید سطحی که می خواهیم روی آن را با رنگ های کنیتکس پوشش دهیم، در صورت نیاز بازسازی کنیم. نقاشی ساختمان با رنگ های کنیتکس به دلیل اینکه انواع بسیار مختلفی دارد و قیمت آن نیز برای هر نوع متفاوت می باشد.

 کنیتکس پلاستیک قیمت مناسب تری نسبت به کنیتکس اکریلیک دارد.

جهت دریافت مشاوره رایگان و سفارش نقاشی ساختمان با ما تماس بگیرید

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]