نقاشی ساختمان با رنگ مولتی کالر

نقاشی ساختمان با رنگ مولتی کالر

نقاشی ساختمان با رنگ مولتی کالر

این روزها رنگ آمیزی ساختمان با رنگ های جدید به دلیل مزیت های خوبی که نسبت به رنگ های قدیمی دارند بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. رنگ مولتی کالر یکی از رنگ های جدید ساختمانی است که شاید شناخت کمی نسبت به آن داشته باشید. این رنگ در مکان عمومی و پرترددی مثل بیمارستان ها، دانشگاه، مدارس، اداره ها و غیره زیاد بکار برده می شود.

اگر مایلید بیشتر با مزیت ها و معایب رنگ مولتی کالر آشنا شوید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

جهت دریافت مشاوره رایگان و سفارش نقاشی ساختمان با ما تماس بگیرید

معرفی رنگ مولتی کالر

همانطور که از نام مولتی کالر پیداست این رنگ  شامل چند رنگ می شود. یعنی در زمینه ای تک رنگ، تکه ها و رشته های رنگی با  رنگ های متنوع دیده می شود که همین تنوع سبب محبوبیت این رنگ شده است. مولتی کالر از رنگ های جدید ساختمان محسوب می شود که دارای بافتی برجسته و زیبایی است و به دلیل ویژگی های مثبتی که دارد بسیار مورد توجه معماران و طراحان داخلی قرار گرفته است. بافت این رنگ به گونه ایست که اگر از فاصله ای دور به  آن نگاه کنید تصور می کنید پوشش دیوار از جنس سنگ و یا گرانیت است ولی هنگامی که از فاصله ای نزدیک دیوار را لمس کنید متوجه می شوید که رنگی بافت دار و برجسته است. 

مزایای رنگ مولتی کالر

  • مقاومت بالا در شستشو

هر چند رنگ مولتی کالر مقاومت صد در صدی در برابر شستشو ندارد اما بسیار مقاوم است. نمونه های باکیفیت این رنگ در مقابل شستشو مقاومتی نزدیک به  صد در صد دارند. میزان مقاومت این رنگ به زیرسازی آن بستگی دارد. چنانچه زیر سازی با رنگ پلاستیک انجام شود مقاومت کمتری نسبت به آب دارد و هزینه پایین تری هم دارد. اما چنانچه زیرسازی با رنگ روغن و یا پرایمر مخصوص انجام شود مقاومت بالاتری نسبت به شستشو خواهد داشت. 

  • بوی کم

از آنجاییکه رنگ مولتی کالر نیاز به حلال ندارد بنابراین از تینر برای رقیق شدن آن استفاده نمی شود و بوی خیلی کمی دارد.

  • عدم نیاز به حلال

رنگ های مولتی کالر نیاز به هیچگونه حلالی نداشته و به صورت آماده هستند. گالن این رنگ ها مستقیماً به پیستوله متصل شده و با همان غلظت مورد استفاده قرار می گیرند. البته قبل از اینکه گالن به پیستوله متصل شود، باید به خوبی تکان داده شود تا به صورت یکنواخت باشد.

  • تنوع زیاد در طرح و رنگ

زمینه این رنگ ها دارای رنگ های متنوعی می باشد و در این زمینه، رگه های رنگی مختلفی می تواند قرار بگیرد.

  • شستشوی آسان

 یکی از مزایای بسیار خوب رنگ مولتی کالر شستشوی آسان این محصول است که به راحتی می‌توان با انواع شوینده و آب آن را تمیز کرد.

  • سرعت اجرای بالا

رنگ های مولتی کالر خیلی سریع خشک می شوند و به دلیل اینکه با اسپری اجرا می شود، سرعت اجرای بالایی دارد. اگر سطح زیر کار رنگ مولتی کالر سیمان باشد بعد از سه روز خشک می شود و اگر گچ باشد در عرض یک روز خشک خواهد شد.

  • مقاوم در برابر تابش نور خورشید

رنگ مولتی کالر در برابر تابش نور خورشید تغییر رنگ نمی دهد  و دارای مقاومت مناسبی  در برابر اشعه خورشید است.

  • پوشش موج و ایرادات دیوار

رنگ های مولتی کالر مات هستند و رنگ های مات، ایرادات و موج های دیوار رو به خوبی پوشش میدهند  انعکاس نور از رنگ های مات طوری است که معایب و ناهمواری های دیوار را نمایان نمی سازد..

  • عدم جذب گرد و غبار

رنگ های مولتی کالر به دلیل ویژگی خاص الیافی که در آن بکار رفته است گرد و غبار و آلودگی را به خود جذب نمی کند و همین مزیت باعث شده که رنگی مناسب برای محیط های شلوغ و پر تردد مثل مدارس، فروشگاه ها و اداره ها و غیره شناخته شود.

  • ضد شوره، جلبک و خزه

این ویژگی خاص مولتی کالر این امکان را ایجاد می کند که در فضاهای بسته استفاده شود.

 

چسبندگی بسیار بالا

خاصیت چسبندگی بالای این رنگ باعث شده بر روی انواع سطوح به راحتی اجرا شود و خیلی خوب بر روی سطح بنشیند و به آسانی جدا نشود. همچنین ضخامت بسیار کمی دارد و در برابر خراشیدگی مقاوم است.

از آنجاییکه رنگ های مولتی کالر با قلم مو و غلتک قابل اجرا نیستند هرکسی نمی تواند رنگ مولتی کالر را اجرا کند، اما استادکاران نقاشی ساختمان دیوار با استفاده از پیستوله های مخصوص این رنگ را به خوبی و در مدت زمان بسیار کوتاهی انجام می دهند.

نقاشی ساختمان با رنگ مولتی کالر

معایب رنگ مولتی کالر

مولتی کالر به دلیل نوع بافت خاصی که دارد قابل ترمیم و لکه گیری نیست. اگر بخشی از این رنگ دچار مشکل شود باید مجدد کل دیوار رنگ آمیزی شود و هزینه ها را کمی افزایش می دهد. همچنین اگر بعد از مدتی بخواهید از رنگ دیگری برای پوشش دیوارها استفاده کنید، باید رنگ مولتی کالر را از روی دیوار تراشیده و دیوار را مجدد بتونه کاری کنید . زیرا بر روی این رنگ، هیچ رنگی قابل اجرا نمی باشد. 

  • نسبت به سایر رنگ ها اجرایی متفاوت دارد

اجرای رنگ مولتی کالر نیاز به تکنولوژی خاصی دارد و به سادگی رنگ پلاستیک و رنگ روغن قابل اجرا نمی باشد و اجرای آن باید توسط افراد با تجربه انجام شود. استادکاران نقاشی ساختمان دیوار با تجربه بالایی که در این زمینه دارند هرنوع رنگ ساختمانی را در زمانی کوتاه و با کیفیت بالا و تضمین شده اجرا می کنند.

  • اجرای رنگ مولتی کالر برای فضای داخلی ساختمان

رنگ مولتی کالر با توجه به مزیت‌های بسیار زیادی که دارد می‌تواند به عنوان یک پوشش تزیینی بسیار زیبا برای طراحی داخلی محیط‌های مختلف ساختمان مورد استفاده قرار گیرد. اگرچه برای اجرای آن به استادکار حرفه‌ای و صرف هزینه نیازمندید اما قطعا یک انتخاب ایده‌آل و کاربردی برای فضای مورد نظر شما خواهد بود.

شستشوی آسان یکی از مزیت های خوب رنگ مولتی کالر است که به راحتی با شوینده ها تمیز می شود و علاوه بر زیبایی که دارد خیالتان را بابت استفاده از آن در بخش های مختلف خانه راحت می کند. البته همانطور که قبلا ذکر شد همه ی رنگ های مولتی کالر قابل شستشو نیستند و هنگام انتخاب باید این نکته در نظر گرفته شود. هر کدام از رنگ های ساختمانی دارای نکات مثبت و منفی هستند.

بنابراین با توجه به نیاز و بودجه ای که دارید رنگ مناسب را انتخاب کنید. برای مثال اگر بودجه کمی برای رنگ آمیزی خانه تان در نظر گرفته اید و زمان محدودی برای اجرا دارید، رنگ روغن نمی تواند انتخاب مناسبی باشد چرا که هزینه زیادی دارد و علاوه بر آن زمان زیادی را برای اجرا می طلبد. اما رنگ مولتی کالر را بعنوان یکی از گزینه های مناسب می توانید در نظر بگیرید.

سرعت اجرایی رنگ مولتی کالر بسیار بالاست و خیلی سریع خشک می شود.  اما اگر تاکید دارید که رنگ انتخابی شما حتما ضد آب باشد، رنگ پلاستیک نمی تواند پیشنهاد مناسبی باشد و باید رنگ های روغنی و یا اکریلیک را با زیر سازی قوی اجرا کنید تا به نتیجه دلخواهتان برسید.

 

کاربرد رنگ های مولتی کالر

رنگ مولتی کالر به دلیل ویژگی های مثبتی که دارد در مکان های زیادی مورد استفاده قرار می گیرد.  هرچند از این رنگ  در مکان های عمومی پرتردد بیشتر استفاده می شود تا در ساختمان های مسکونی، اما پذیرایی و نشیمن  و اتاق خواب بیشتر از هر بخش دیگر میزبان این رنگ زیبا هستند. آنتی استاتیک بودن و عدم جذب گرد و غبار سبب شده  این رنگ در مکان های عمومی ببشتر استفاده شود. مولتی کالر یک رنگ دکوراتیو است که دارای ظاهری شیک و اسپرت می باشد.

برجسته بودن و بافت دار بودن این رنگ فضا را از یکنواختی خارج می کند و رشته های رنگی که بر روی دیوارها نقش می بندد جذابیت خاصی به محیط می بخشد. رنگ مولتی کالر را می توان بر روی انواع سطوح گچی، سیمانی، فلزی، سنگ، شیشه، پلاستیک و حتی کاشی پیاده کرد. علاوه بر همه ی این موارد رنگ مولتی کاار را می توان بر روی لوازم خانه از قبیل: تخت، کمد، میز، کابینت و سایر لوازم دکوراتیو استفاده کرد.

رنگ مولتی کالر نمونه های بسیار متنوعی دارد و هزاران مدل رنگ با طرح های مختلف در آلبوم های گوناگون قرار دارد که برای انواع سلیقه ها پیشنهاد های خاصی دارد. که شما می توانید به راحتی رنگ مورد علاقه خود را از کاتالوگ رنگ مولتی کالر انتهاب کنید.اجرای این رنگ خیلی به سرعت انجام می شود. البته استادکاران حرفه ای نقاشی ساختمان دیوار با استفاده از تجهیزاتی مثل کمپرسور هوا و پیستوله مخصوص، اجرایی بسیار تمیز و دقیق ارائه می دهند. مولتی کالر تقریبا دو ساعت بعد از اجرا کاملا خشک می شود و آماده استفاده می باشد. بعد از پایان رنگ آمیزی و تا زمان خشک شدن کامل رنگ، مراقب باشید که گردو غبار در فضا ایجاد نشود چرا که گرد و غبار باعث می شود از کیفیت سطح رنگ کاسته شود. 

 

نکاتی در مورد اجرای رنگ مولتی کالر

بعد از اجرای رنگ مولتی کالر و خشک شدن رنگ، باید رنگ اجرا شده با رنگ انتخاب شده در کاتالوگ، مشابه باشد. زیرا رنگ مولتی کالر بر خلاف سایر رنگ ها، به رقیق شدن با حلال نیاز ندارد و باید همانطور که خریداری شده استفاده شود. رنگ مولتی کالر باید قبل از باز کردن درب قوطی ، کاملاً مخلوط شود. رنگ های مولتی کالر را نباید با هیچگونه هم زن و یا وسیله خارجی مخلوط کرد.

قیمت نقاشی ساختمان با رنگ مولتی کالر

با توجه به این نکته که رنگ مولتی کالر دارای کیفیت متفاوتی می باشد، قیمت رنگ و اجرای آن نیز متفاوت و گسترده خواهد بود و نمی توان قبل از اتمام کار قیمت دقیقی را بدست آورد و همین موضوع باعث می شود بستن قرارداد با مجریان کار کمی دشوار باشد. بنابراین در مورد قیمت و نحوه اجرا و هر سوالی در مورد رنگ های مولتی کالر و سایر رنگ ها دارید می توانید با کارشناسان نقاشی ساختمان دیوار تماس بگیرید.

جهت دریافت مشاوره رایگان و سفارش نقاشی ساختمان با ما تماس بگیرید

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
Go to Top